Contenu inspirant pour indépendants et petites entreprises

AANGEBODEN DOOR HP

In de toekomst zal werk steeds minder aan een vaste plek gebonden zijn. In plaats van één aanpak voor alle werknemers, zal iedereen de tools moeten krijgen die zij nodig hebben om hun job met succes uit te voeren. Wat voor werknemer ben jij?

In het office of the future is er geen sprake meer van een kantoor waar iedereen van maandag tot vrijdag van negen tot vijf aanwezig is. Sommige medewerkers zullen een aantal dagen per week thuiswerken, anderen zijn vaak op de baan en werken tussendoor in co-workingplekken of satellietkantoren. Dat betekent ook dat iedereen de juiste tools moet krijgen om efficiënt te werken. Iedereen dezelfde laptop geven, dat werkt niet meer. Maar hoe weet je wie wat nodig heeft?
Om je daarbij te helpen, heeft HP vijf persona's gedefinieerd. Een 'persona' is een typevoorbeeld van een bepaald soort teamlid, en beschrijft welke IT-tools nodig zijn om dat teamlid efficiënt te laten werken. Persona's helpen je om in kaart te brengen op welke manier er in een team gewerkt wordt, en welke tools nodig zijn. Omdat elke onderneming anders is, zullen misschien niet alle persona's voorkomen. In sommige ondernemingen zijn er missschien heel speciale profielen die niet perfect overeenkomen met een persona. Maar met deze vijf voorbeelden kun je in de meeste gevallen als de juiste IT aan de juiste groep teamleden linken.

Mobile trailblazer

Mobile trailblazers zijn bijna altijd onderweg, van bedrijfslocaties naar klanten en van partners naar externe conferenties. Ze werken efficiënt en flexibel, en willen snel kunnen reageren. Toegang tot de cloud, een licht device met een batterij die lang meegaat, een uitmuntende connectiviteit en een doorgedreven beveiliging zijn essentieel voor hen. Thuis en onderweg hebben ze de hoogste bandbreedte, veel cloudopslag en proactieve beveiliging nodig. Ideaal is als goederen bij hen thuis geleverd worden, zodat ze niet naar kantoor moeten om bijvoorbeeld inkt voor de printer op te halen.

Home & office navigator

Home & office navigators handelen ’s ochtends focustaken af in hun home office. Daarna brainstormen ze samen met collega’s in de vergaderzaal om daarna aan een focusdesk de input te verwerken. Ze willen geen tijd verliezen en doen er alles aan om zo efficiënt mogelijk te werken. Ze hebben nood aan een mobiel toestel met aanraakscherm waarmee ze makkelijk kunnen samenwerken, maar waarop ze ook in alle veiligheid en met de nodige discretie vertrouwelijke informatie kunnen verwerken. Voor hen volstaat een standaard bandbreedte cloudopslag, maar proactieve beveiliging blijft nodig.

Frontline & back office hero

Zij zijn het boegbeeld van een organisatie, en dan ook het eerste aanspreekpunt zowel intern als extern. Meestal werken ze aan hun desk, maar af en toe verhuizen ze naar een andere werkplek zoals een vergaderzaal tijdens een klantenmeeting. Typisch voor dit profiel is de klantgerichtheid en het multitasken waarbij er vaak gelijksoortige en repetitieve taken uitgevoerd worden. Zij hebben op het werk betrouwbare technologie en support nodig, en een normaal beveiligingsniveau.

Power user

Power users zijn bijvoorbeeld ontwikkelaars die meerdere processorintensieve applicaties tegelijkertijd moeten kunnen draaien. Ze hechten enorm veel belang aan precisie en kwaliteit en eisen dit ook van hun hardware: een trage computer maakt hen meteen minder productief . Een hoge bandbreedte, veel cloudopslag en een proactief beveiligingsniveau zijn onmisbaar, net als support waar ze zich ook bevinden.

LEES OOK:

Professional creator

Deze creatievelingen brainstormen en ontwikkelen dag in, dag uit. Ze gebruiken gespecialiseerde toepassingen en eisen toestellen die hen hier optimaal bij ondersteunen. De groep werkt steeds vaker waar ze wil, want in een koffiebar vinden ze de inspiratie die nodig is. Ze hebben een krachtig, mobiel device waarop er onbeperkt gecreëerd kan worden. Net als power users hebben ook professional creators een hoge bandbreedte en veel cloudopslag nodig. Ook de beveiliging moet goed geregeld zijn, en ze moeten altijd en overal op support kunnen rekenen.